Connect! van Menno Lanting Managementboek van het Jaar 2011!

Array

Connect!: Managementboek van het Jaar 2011!
LinkedIn, Twitter, Facebook, YouTube en Hyves: miljoenen mensen zijn virtueel met elkaar verbonden. We leven in een open en onbegrensde wereld van samenwerking, creativiteit en communicatie. Sociale netwerken zijn min of meer vrije en ad hoc-verbanden tussen individuen die daardoor een online-groep vormen. De titel van het boek geeft aan dat zowel individuen als functies in organisaties er goed aan doen aan te haken in sociale netwerken. Na negen maanden schrijven, meer dan veertig interviews en bijdragen van honderden mensen, is het boek van Menno Lanting boek Connect! managementboek van het jaar 2011 en hier te bestellen. Zowel titel als omslag zijn door inzet van ‘crowdsourcing’ totstandgekomen.

Sociale media zoals wiki, reviewsites, blogs, sociale nieuwssites en realtime blogs waarvan Twitter de bekendste is, zijn communicatiekanalen die steeds meer gebruikt worden. De macht over de markt verschuift van bedrijven naar deze sociale netwerken. Bedrijven verliezen de binding met klant en medewerker. Binnen deze organisaties moet dan ook een omslag gaan plaatsvinden: van gesloten, hierarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden.

 

‘Connect! is een welgemeende aansporing. Want het is tijd om te handelen, en wel nu. Op basis van onderzoek onder managers in Nederland, en gesprekken met tientallen Nederlandse en Belgische bedrijven maakt Menno Lanting inzichtelijk welke stappen nodig zijn om die omslag te kunnen maken. Hij geeft concrete antwoorden op vragen als: Hoe kan ik zelf sociale netwerken gebruiken? Welke nieuwe business modellen ontstaan er? Op welke manier behouden we als organisatie aansluiting met de jonge, sociale netwerkgeneratie? Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf. Met Connect! zet je een belangrijke stap in de goede richting.”

Menno Lanting maakt inzichtelijk welke stappen nodig zijn om die omslag te kunnen maken. Hij geeft concrete antwoorden op vragen als: Hoe kan ik zelf sociale netwerken gebruiken? Welke nieuwe business modellen ontstaan er? Op welke manier behouden we als organisatie aansluiting met de jonge, sociale netwerkgeneratie? Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf. Na een beschrijving van sociale netwerken, hun opkomst en het belang ervan gaat het belangrijkste deel van dit boek over hoe leiders in bedrijven hiermee kunnen werken en wat ze ermee kunnen bereiken. Daarom is ‘Connect!‘ een must voor iedere leider, manager of professional. Bedrijven kunnen een ontmoetingsplek worden voor connecties en creativiteit, maar dat gaat niet vanzelf.

Menno Lanting heeft een eigen weblog (www.mennolanting.nl) en is te volgen via Twitter.com/mlanting

 

Auteur: Menno Lanting
Taal: Nederlands
Vertaald uit het Nederlands
Druk: 1
ISBN10: 9047003063
ISBN13: 9789047003069

Menno Lanting verzamelde 85 quotes over social media en connectivity:

85 Social Media Quotes

Bekijk hier de zes genomineerde boeken.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen