Start borstkankermaand

Array

Deze week is de officiele start van de borstkankermaand. Maandag is Pink Ribbon Magazinegelanceerd en ligt al in de winkel. De presentatie Pink Ribbon magazine vond plaats in de Westerliefde in Amsterdam waar directeur van Stichting Pink Ribbon Stan de Klerk en ambassadrice Quinty Trustfull de cover onthulde en het eerste exemplaar mochten ontvangen uit handen van hoofdredacteur Esther Mutsaers.De geluksarmband 2011 is vanaf nu verkrijgbaar in de winkels. Steun deze maand Pink Ribbon en koop een van deze artikelen. En kijk ook eens bij onze product acties en evenementen. Samen staan we sterk in de strijd tegen borstkanker.

Thema van het magazine is “Pink (Ribbon) moves”, waarmee duidelijk de link wordt gelegd naar het feit dat voldoende beweging de kans op borstkanker vermindert. Maar ook verwijst het naar het feit dat je leven door de confrontatie met borstkanker in beweging raakt. Verandering en beweging. In de winkel en is het te bestellen via pinkribbonmagazine.nl. De verkoop van Pink Ribbon Magazine wordt ondersteund door een campagne die is ontwikkeld door reclamebureau DDB. Deze is online, in print, abri posters en op televisie te zien. De tv-commercial is gemaakt met een bijzondere, zogenaamde ‘stop motion techniek’. Het speelt zich af in een papieren wereld. Deze wereld werd volledig gescheurd, gevouwen en opgebouwd met pagina’s uit Pink Ribbon Magazines. De boodschap in de campagne: 1 op de 8 vrouwen krijgt in haar leven borstkanker. Samen kunnen we hier iets aan doen! Steun de strijd tegen borstkanker. Koop Pink Ribbon Magazine 2011.
Een kleine greep uit de artikelen in het nieuwe Pink Ribbon Magazine: vrouwen aan het woord over borstkanker en seks. Nog geen 30 en nu al borstkanker. Aangrijpende verhalen van kinderen die vertellen over hoe het was om een zieke moeder te hebben. Een indrukwekkende rapportage van een dagje meekijken met een borstkankerpatient die chemo ondergaat in het Antoni van Leeuwenhoek. En ook het cijfer 8 heeft een speciale plek. Het is de 8ste editie en 8 is ook het symbool voor leven. Er zijn 8 pagina’s verspreid door het blad waar de 8 centraal staat en 8 mooie ansichtkaarten om te versturen.

Naast het magazine zijn er dit jaar acht unieke t-shirts, speciaal ontworpen door Pink Ribbon Magazine en C&A voor de stichting Pink Ribbon. De t-shirts zijn te koop bij alle filialen van C&A in Nederland en in de C&A shop op Wehkamp.nl. Ze kosten € 12,- waarvan € 5,- euro naar de Stichting Pink Ribbon gaat.

 

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen