Goed voorbereid naar het ziekenhuis

Array

Kinderen komen naar het ziekenhuis om beter te worden natuurlijk.  Het liefst zijn ze goed voorbereid op wat er gaat gebeuren. Daarnaast willen zij graag gekleurde en vrolijke dekbedden, chocomelk met slagroom en gekleurde smarties op hun toetje.  Dat bleek uit de briefkaartenactie die het Jeroen Bosch Ziekenhuis organiseerde bij de lancering van de kinderwebsite eind 2012. Op 26 januari maakte Jeroen de Punder namens hoofdsponsor Ricoh Nederland de uitslag bekend tijdens een bijeenkomst voor gulle gevers van de Stichting Vrienden van het Jeroen Bosch Ziekenhuis. Lise Hendrikx (7 jaar) uit Vught won de digitale camera, omdat zij naar de mening van de jury het beste wist te verwoorden wat kinderen belangrijk vinden in het ziekenhuis.  Daarnaast ontvangen 15 kinderen het boek ‘En de groeten van Haas’ van Annemarie Bon & Gertie Jacquet, beschikbaar gesteld door medesponsor i3 groep.
Theo Schuyt, hoogleraar Filantropie aan de VU Amsterdam, hield tijdens de bijeenkomst een presentatie over Geven in Nederland. Hij hield zowel de gevers als de vragers een spiegel voor, wat tot een geanimeerde discussie leidde.

 

Hoofdsponsor
Jeroen de Punder, Marketing Director bij Ricoh Nederland, vertelde hoe het bedrijf continu de balans zoekt tussen economische, maatschappelijke en ecologische doelstellingen. Als goed wereldburger steunt Ricoh onder andere projecten gericht op kinderen en jongeren, omdat educatie en onderwijs als geen ander bijdragen aan de ontwikkeling van de samenleving. Op die manier werkt Ricoh vandaag aan de toekomst van morgen. De doelstelling van de kinderwebsite past goed in het mvo-beleid van Ricoh: kinderen voorbereiden op een ziekenhuisopname.  Team<21 slaagde erin om samen met het ziekenhuis een website te ontwerpen, die kinderen en jongeren aanspreekt. Sinds de lancering twee maanden geleden hebben al vele kinderen de site bezocht. Ook scholen maken gebruik van de website in hun lesprogramma. Het ziekenhuis werkt nu aan een lesbrief en een rondleidingsprogramma.

 

Sponsorbord
Ten slotte werd het sponsorbord onthuld, waarop de namen van alle grote sponsoren staan die hebben bijgedragen aan de fondsenwervingscampagne voor het nieuwe ziekenhuis. Het sponsorbord heeft een prominente plaats gekregen op de boulevard van het nieuwe ziekenhuis. Bestuurders Jan Swinkels en Sander van Delft trokken samen het doek weg over de meer dan 100 namen.

Recente artikelen