Nieuwe Google-functionaliteit voor Symptoom zoeker
ArrayIn het weekend van 11 februari lanceerde Google nieuwe zoekfunctie die direct gericht op de gezondheid en de gezondheid gerelateerde zoekopdrachten. Deze functionaliteit heeft momenteel geen een bepaalde naam, maar Roni Zeiger noemt het “Symptoom Search.” Als gebruikers zoeken naar een verband met de gezondheid symptoom, zoals “hoofdpijn,” zij zullen een lijst met mogelijke gezondheids-problemen die zouden kunnen worden waardoor dat symptoom tegenkomen.
Als een gebruiker klikt op een van de genoemde gezondheidsproblemen, wordt hij of zij genomen om de zoekresultatenpagina van Google voor dat specifieke probleem. Met andere woorden, met behulp van het bovenstaande voorbeeld, als de gebruiker die voor “hoofdpijn” klikken gezocht op de “Migraine” link, dan zou hij of zij worden genomen om de pagina met zoekresultaten voor “Migraine,” alsof dat was geweest de zoekterm . Roni Zeiger laat zien dat patienten snel micro expert worden over hun eigen ziekte en als ze bereid zijn om samen te werken het een krachtige tool kan worden voor de zorg: “patient crowdsourcing”
De redenering achter deze extra functionaliteit werd gegeven in een recente blog post van Google, waarin staat dat hun gegevens blijkt dat gebruikers die vaak zoeken naar symptomen zoeken naar verwante aandoeningen kort daarna.
Hoewel dit een nieuwe functie is met een nog te bepalen impact, is nu al de strategische aanpak sterk duidelijk die sterk van van invloed kan zijn op SEO en betaalde zoekopdrachten. Met Google’s symptoom zoeker kan de patient zoeken en wordt een zorgpad mogelijk worden versneld.