vernieuwde website www.catharinaziekenhuis.nl online

Array

Het Catharina Ziekenhuis heeft de nieuwe patientenwebsite www.catharinaziekenhuis.nl
gelanceerd. Daarmee luidt het grootste ziekenhuis uit Zuidoost Brabant zijn nieuwe online
communicatiestrategie in, met de focus op social media.

De vernieuwde site is gebruiksvriendelijker, completer en klaar voor de toekomst Bij een innovatief en modern ziekenhuis als het Catharina Ziekenhuis past een vernieuwende en moderne website. De site is een onderscheidend en patientgericht visitekaartje van ons ziekenhuis geworden, aldus voorzitter Piet Batenburg van de Raad van Bestuur. De website is ingericht met de reis van de patient in gedachte. Hierdoor is de informatie logisch geordend.

Elke bezoeker van de website moet in drie clicks bij de juiste informatie zijn.
Toegankelijk, snel en begrijpelijk De nieuwe website van het Catharina Ziekenhuis heeft een vriendelijke, toegankelijke uitstraling en biedt een directe ingang voor onder anderen patienten, huisartsen en bezoekers. De site is voorzien van subsites voor alle specialismen en heeft een overzichtelijk vacature en sollicitatiegedeelte.

Patienten kunnen bovendien snel zien wie hun specialist is en alle patientenfolders zijn digitaal beschikbaar. En dat zijn nog maar een paar verbeteringen. Alle informatie is ondergebracht in een heldere menustructuur en alle medische termen worden in begrijpelijke taal uitgelegd.

Geavanceerde zoekmachine
De techniek achter de website is vooruitstrevend. Zo is de geavanceerde zoekmachine geinspireerd op Google. Geef een woord of een gedeelde ervan in en de hele site wordt doorzocht. De zoekmachine geeft zelfs suggesties bij het intikken. De resultaten zijn nauwkeurig gefilterd op doelgroep. Door de geavanceerde zoekfunctionaliteit ben je binnen een click bij de juiste informatie.

Online communicatiestrategie
De lancering van de nieuwe website is de eerste stap in de nieuwe online communicatiestrategie en zal dit jaar opgevolgd worden door verschillende initiatieven op social media]gebied. De nieuwe website van het Catharina Ziekenhuis is gebaseerd op de gedachte dat een website als platform nietmeer leidend is.

Piet Batenburg licht toe:
Op de nieuwe website wordt de bezoeker snel van de juiste informatie voorzien. De dialoog met onze consument willen we echter aangaan in de omgeving waar die consument uit eigen beweging al aanwezig is, bijvoorbeeld op Facebook.
Nog dit jaar gaat het ziekenhuis actiever aan de slag met Facebook, Twitter en YouTube. Ook wordt het aantal voorlichtingsfilms sterk uitgebreid en komt er een mobiele versie van de website. De site www.catharinaziekenhuis.nl is in huis ontwikkeld met medewerking van het bedrijf E sites in Breda.

bron: Catharina Ziekenhuis

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen