Stap voor stap gezonder eten met boek ‘Het Nieuwe Eten’

0
156

Iedereen die kritisch naar zijn eetpatroon kijkt, kan wel wat verbeteren. Minder zout, meer fruit, minder snoepen. Maar hoe doe je dat? De nieuwste uitgave van het Voedingscentrum `Het Nieuwe Eten’ geeft inzicht in je eetgedrag en helpt voornemens te maken die echt werken. Daarnaast staan er volop recepten en ruim honderd slimme en verrassende tips in.

Persoonlijk verbeterplan
Het unieke van Het Nieuwe Eten is dat het geen `one size fits all’-methode is. De lezer kiest zelf een klein verbeterpunt waar hij aan wil werken. Het liefst iets dat hij moeiteloos kan inpassen in zijn dagelijkse leven. Niet twee koekjes bij de thee, maar een. Ham op de boterham in plaats van vette pate. Het zoutvaatje niet standaard op tafel, maar pas tevoorschijn halen als het eten echt te flauw is. De snoeppot wat verder weg plaatsen en de fruitschaal wat dichterbij. Gaat dat een tijdje goed? Dan is het tijd om een nieuw voornemen te maken. Het Nieuwe Eten laat zien hoe je voornemens maakt die echt werken en biedt tips die je meteen kan gaan toepassen: zowel thuis, als onderweg, op het werk en als je uit eten gaat.

Kleine stapjes
Stap voor stap verbetert de lezer zo op de langere termijn zijn eetpatroon. Dit gaat langzamer dan ineens je hele menu omgooien, maar de kans op succes is veel groter. Deelnemers behalen veel kleine successen en krijgen de kans om te wennen aan het nieuwe eetgedrag. Hierdoor blijft je motivatie en wilskracht behouden en is de kans dat je het lange tijd volhoudt veel groter. En elke verbeterstap brengt je weer wat dichter bij je doel.

Enthousiaste gebruikers
Het Nieuwe Eten is bruikbaar voor iedereen die wel wat gezonder kan eten. Of dat nou is om je fit te voelen, om iets af te vallen, of voor een gezondere bloeddruk. Al ruim 100.000 mensen doen online mee met Het Nieuwe Eten via www.hetnieuweeten.nl. Ze kunnen daar de Het Nieuwe Eten-test doen en krijgen elke maand een tipmail. Hier komen positieve reacties op, zoals: “Ik eet geen witbrood en witte pasta’s meer, alleen nog maar volkoren.”, “Als ik een patatje eet, dan eet ik geen mayonaise erbij en twee snacks, maar fritessaus en een snack.” en “Ik gebruik bij het avondeten een ontbijtbordje in plaats van een groot bord. Het is even wennen, maar ik merk dat ik van een kleiner bord minder eet.”