André van Duin en Yes-R zetten zich in voor zorg en welzijn

Array

Eerste Nationale Week van Zorg en Welzijn van 11 tot en met 16 maart 2013
Zoetermeer, 20 februari 2013 – Van 11 tot en met 16 maart is het de eerste Nationale Week van Zorg en Welzijn. Een week waarin iedereen een kijkje kan nemen in het hart van zorg en welzijn om zo met eigen ogen te ervaren wat voor fantastisch werk er in deze sector gedaan wordt.  Om deze nationale Week vooral onder de aandacht van jongeren te brengen heeft muziekproducer Eric van Tijn een speciaal campagnelied gecomponeerd. Dit lied genaamd ‘Elke Dag, Elke Nacht’ wordt vertolkt door André van Duin’s alter ego ‘meneer Wijdbeens’ en de ambitieuze Yes-R.

Een bijzondere samenwerking voor Nederlands meest geliefde komiek en de populaire rapper. Samen weten zij hun muzikale kwaliteiten te combineren om zo vooral jongeren op de been te brengen om tijdens de Week een bezoek aan een zorg- of welzijnsorganisatie te brengen. Hoogtepunt van de week is de landelijke open dag op 16 maart, wanneer de meest uiteenlopende zorg- en welzijnsorganisaties hun deuren openen voor het grote publiek.

 

‘Elke Dag, Elke Nacht’
Het speciale campagnenummer ‘Elke Dag, Elke Nacht’ gaat over de goedheid die medewerkers in de zorg en welzijn hebben om dag en nacht klaar te staan voor het welzijn van andere mensen. Daarnaast geeft het een beeld van de impact van de zorg- en welzijnssector en is het een flinke schouderklop voor alle medewerkers in zorg en welzijn. Om dit goed aan het Nederlandse publiek over te brengen, worden in het lied allerlei facetten van de zorg aan het licht gebracht. Daarnaast sluit de muzikale combinatie van zang en rap perfect op elkaar aan.

 

Inzet van twee muzikale toppers
André van Duin heeft al een halve eeuw een onverminderd effect op de lachspieren van het Nederlandse publiek, van jong tot oud.. Nu zet André van Duin zich in voor de Week van Zorg en Welzijn. Niet bepaald een sector waar men direct denkt aan humor en lol. Toch weet hij dit samen met Yes-R prima te combineren. André’s alter ego meneer Wijdbeens zal in het lied vooral wat extra aandacht vragen voor de ouderen en voor de mensen die in een verpleeg- of verzorgingshuis werken. ‘Ik vind het een waanzinnig goed doel. Het is belangrijk dat mensen zich zo kunnen gaan realiseren wat er allemaal door de medewerkers in de Nederlandse zorg gedaan wordt. Door het initiatief van deze Nationale Week kan er ook voor gezorgd worden dat mensen te weten komen wat zorg en welzijn nou eigenlijk inhoudt en daarom heb ik hier graag mijn medewerking aan verleend.’

De ambitieuze Yes-R rapt al enige jaren in de top van de Nederlandse hiphopscene. Hij laat in zijn liedjes regelmatig zijn maatschappelijke betrokkenheid zien. Zijn steun aan de Week van Zorg en Welzijn sluit daar dan ook goed bij aan. ‘Zorg is heel belangrijk en zal ook altijd belangrijk blijven. Voor ons allemaal. Daarom mag er wel wat meer positieve aandacht aan zorg en welzijn besteed worden. Mensen moeten zich veel bewuster worden van het ontzettend goede werk dat er wordt verricht. Bovendien mogen de mensen die in deze sector werken ook wel eens in het zonnetje gezet worden. Dat kan allemaal tijdens de Week van Zorg en Welzijn. Daar draag ik graag aan bij!’. Zijn muzikale inbreng in dit campagnenummer zal vooral gericht zijn op de jongere doelgroep, om zo positieve beeldvorming te creëren rondom het imago van de zorg- en welzijnsector.  Dit kan sterk van invloed zijn in de beroepskeuze van jongeren. Zelf gaat Yes-R samen met de winnaar van een speciale Facebook-actie een bezoek brengen aan de open dag.

 

Initiatief

De Nationale Week van Zorg en Welzijn is een initiatief van de zeventien regionale werkgeversorganisaties voor zorg en welzijn, die samenwerken in RegioPlus. Het doel is om het imago van de sector zorg en welzijn te stimuleren. Kijk voor een adres bij jou in de buurt op www.weekvanzorgenwelzijn.nl of download vanaf 1 maart de gratis speciale app van de Week van Zorg en Welzijn, met het campagnelied ‘Elke Dag, Elke Nacht’. En twitter mee @WeekZorgWelzijn via #WZW2013. 

 

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen