Tandartsen kunnen eenvoudig en veilig leren van de mening van hun patiënten

tandartsHet is voor de tandarts belangrijk om te weten hoe patiënten de dienstverlening beoordelen. Het gaat daarbij niet alleen om de behandeling, maar ook om de zaken eromheen, zoals informatievoorziening, hygiëne en bereikbaarheid. Patiënten kunnen daarbij dingen signaleren die de tandarts en het team niet (meer) zelf zien. Vaak komen er eenvoudige suggesties voor verbetering uit enquêtes naar voren. Nu kan de tandarts veilig en eenvoudig deze belangrijke informatie naar boven halen.

MedischOndernemen heeft daarom de www.PatientenEnquete.nl ontwikkeld. Met de PatiëntenEnquête onderzoekt de tandarts doorlopend de mate van tevredenheid van zijn patienten. Naast de ontwikkelde standaard vragenlijst kan de praktijk ook specifieke vragen zelf toevoegen. Deelnemers krijgen toegang tot de tevredenheidsmonitor, artikelen en een seminar waar experts laten zien hoe je klanttevredenheid het best kunt beïnvloeden.

Waarom een PatiëntenEnquête?
1. Via de PatiëntenEnquête komt de tandarts er achter hoe de patiënten over zijn team en verschillende tandartsen denken;
2. Profiteer van eenvoudig uitvoerbare ideeën of verbeterpunten;
3. Maak zichtbaar aan (nieuwe) patiënten wat uw patiënten in uw praktijk waarderen

Voordelen van de online PatiëntenEnquête ten opzichte van een traditionele papieren enquête
– Makkelijker per tandarts uit te voeren, zonder extra kosten (patiënt/respondent vinkt eigen tandarts aan). Hierdoor bijzonder geschikt voor praktijk met meerdere tandartsen.
-Doorlopend up to date. U kunt een periode aangeven om resultaten weer te geven.
– Minder tijdrovend voor de behandelkamer (e-mail checken en kaartje/info meegeven).
– U benadert grotere aantallen patiënten in een keer.
– De patiënt blijft volledig anoniem. De koppeling e-mail adres gaat verloren na het openen van de link.
– U kunt zelf vragen aan de enquête toevoegen.
– De enquête is gebaseerd op de KRT gestelde criteria.
– Seminar om met experts te kijken waar de gemiddelde patiënt behoefte aan heeft Mobiliseer en motiveer uw patiënten om mee te denken! Bij binnenkomst van de patiënt checkt de balie-assistente de persoonsgegevens en verzekering en vraagt nu ook naar het e-mail adres van de patiënt. Zij legt uit dat de patiënt binnenkort een uitnodiging per e-mail
krijgt om anoniem deel te nemen aan de online PatiëntenEnquête. De balie-assistente legt het belang uit voor de praktijk: om de dienstverlening te verbeteren wil de praktijk graag weten wat de patiënten willen en belangrijk vinden.

Wat gaat er goed en wat kan beter!
Patiënttevredenheid Centrum De PatiëntenEnquête is een van de diensten van het Patiënttevredenheid Centrum. Bent geregistreerd gebruiker dan kunt tevens gebruik maken van de volgende diensten: – Seminar Patiënttevredenheid (een avond in het najaar; –
Patiënttevredenheid Monitor (2 keer per jaar); – Artikelen over Patiënttevredenheid (2 keer
per jaar)