SKGZ bestaat 10 jaar
ArrayDe Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) viert dit jaar haar 10-jarige bestaan als de aangewezen klachten- en geschilleninstantie over de zorgverzekering. Een decennium geleden is de SKGZ door Zorgverzekeraars Nederland en de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) opgericht. In tien jaar tijd is de SKGZ uitgegroeid tot een erkend geschilleninstantie en zijn ruim 19.000 klachten behandeld en zijn meer dan 5.000 bindende adviezen gegeven. Het publiek weet de SKGZ goed te vinden. In de afgelopen tien jaar heeft de stichting meer dan 10.5000 informatievragen over zorgverzekeringen beantwoord.
“In ons jubileumjaar kijken we terug én vooruit. We zijn er trots op dat we in die tien jaar door zowel het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport als het ministerie van Financiën als geschilleninstantie zijn erkend. En we kijken er naar uit om de onpartijdigheid en onafhankelijkheid, gelijke proceskansen, snelheid, deskundigheid en kwaliteit, in het belang van onze klanten, ook in de toekomst te waarborgen”, aldus de heer Van Kranenburg, directeur SKGZ.
Op het programma staan onder andere een jubileumcongres in oktober en de lancering van de vernieuwde website.
Over de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Doel van de SKGZ is het helpen oplossen van problemen tussen de verzekerde en de zorgverzekeraar. De SKGZ doet dat door voorlichting, bemiddeling door de Ombudsman Zorgverzekeringen of door een bindende advisering door de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.