SKGZ bestaat 10 jaar

Array

De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) viert dit jaar haar 10-jarige bestaan als de aangewezen klachten- en geschilleninstantie over de zorgverzekering. Een decennium geleden is de SKGZ door Zorgverzekeraars Nederland en de Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) opgericht. In tien jaar tijd is de SKGZ uitgegroeid tot een erkend geschilleninstantie en zijn ruim 19.000 klachten behandeld en zijn meer dan 5.000 bindende adviezen gegeven. Het publiek weet de SKGZ goed te vinden. In de afgelopen tien jaar heeft de stichting meer dan 10.5000 informatievragen over zorgverzekeringen beantwoord.

“In ons jubileumjaar kijken we terug én vooruit. We zijn er trots op dat we in die tien jaar door zowel het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport als het ministerie van Financiën als geschilleninstantie zijn erkend. En we kijken er naar uit om de onpartijdigheid en onafhankelijkheid, gelijke proceskansen, snelheid, deskundigheid en kwaliteit, in het belang van onze klanten, ook in de toekomst te waarborgen”,  aldus de heer Van Kranenburg, directeur SKGZ.
Op het programma staan onder andere een jubileumcongres in oktober en de lancering van de vernieuwde website.

Over de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen
De Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) is een onafhankelijke en onpartijdige organisatie. Doel van de SKGZ is het helpen oplossen van problemen tussen de verzekerde en de zorgverzekeraar. De SKGZ doet dat door voorlichting, bemiddeling door de Ombudsman Zorgverzekeringen of door een bindende advisering door de Geschillencommissie Zorgverzekeringen.

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen