Online informatie speelt rol bij beeldvorming ziekenhuis

Array

Een kwart van de Nederlanders gebruikt media om de kwaliteit van ziekenhuizen te beoordelen. Dat is vergelijkbaar met 2013. Dit blijkt uit het nieuwe imago-onderzoek ‘zorgconsumenten 2016’ van Newcom Research & Consultancy namens de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ).

Online

Overigens geven de ondervraagden aan dat de online informatie over de kwaliteit van ziekenhuizen wel gemakkelijker te vinden is (43%). In 2013 was dit 37%. Hoewel de beschikbaarheid van informatie toe is genomen, is het gebruik ervan nog niet vanzelfsprekend. Patiënten en chronisch zieken hebben een hogere intentie om informatie te vergelijken en ook het daadwerkelijk gebruik is iets hoger. Inzicht in de prijs van een behandeling is minder relevant bij het beoordelen van de kwaliteit. Bekijk de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek op www.nvz-zorgimago.nl

Bron: NVZ

Redactie Medicalfacts/ Janine Budding

Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg 2.0 en het sociaal domein zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik studeerde fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Daarnaast ben ik geregistreerd Onafhankelijk cliëntondersteuner en mantelzorgmakelaar. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de zorg, het sociaal domein en medische-, farmaceutische industrie, nationaal en internationaal. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. En van de zorgwetten waaruit de zorg wordt geregeld en gefinancierd. Ik ga jaarlijks naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties. Momenteel ben doe ik een Master toegepaste psychologie.

De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

Recente artikelen