Faillissement oogkliniek Supervision

2
732

De commerciële oogkliniek Supervision is failliet. Het bedrijf, dat op 1 september 2003 startte in Bergen, kampte met tegenvallende klandizie en oplopende schulden.  

In het voorjaar van 2005 brak een prijzenoorlog uit in markt van ooglaseren. Aulbers, die vier part-time oogartsen in dienst zou hebben, gaf toen aan zich daar niet in te mengen. Bij laseren rekende hij 1495 euro per oog, een relatief hoog bedrag. ,,Goedkoper werken is onverantwoord. We doen geen concessies aan de kwaliteit. Alleen aan de laser die we gebruiken zijn we aan onderhoudskosten al 55.000 euro kwijt'', liet hij toen in deze krant optekenen.

Klanten die de afgelopen twee jaar zijn behandeld bij Supervision hebben inmiddels een brief gehad van het bedrijf Optical Express. ,,Wij hebben na het faillissement de dossiers overgenomen van mensen die bij Supervision zijn behandeld'', meldt Sanne Roozendaal namens Optical Express. ,,Op die manier is in ieder geval de nazorg goed geregeld.'' Bezoekers van de website van Supervision (www.supervision.nl) worden doorgeschakeld naar de website van Optical Express.
 
Bron: Noordhollands Dagblad

Vorig artikelVorig jaar meer klachten over MCA
Volgend artikelHoogervorst opent nieuw Orthopedisch Centrum
Ik heb mij gespecialiseerd in interactief nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant kan zijn. Zowel lekennieuws als nieuws specifiek voor zorgverleners en voorschrijvers. Social Media, Womens Health, Patient advocacy, patient empowerment, personalized medicine & Zorg2.0 zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden. Ik studeerde Fysiotherapie en Health Care bedrijfskunde. Ik heb veel ervaring in diverse functies in de medische- , farmaceutische industrie en de gezondheidszorg. En heb brede medische kennis van de meeste specialismen in de zorg. Ik ga jaarlijk naar de meeste toonaangevende medisch congressen in Europa en Amerika om mijn kennis up-to-date te houden en bij te blijven op de laatste ontwikkelingen en innovaties De berichten van mij op deze weblog vormen geen afspiegeling van strategie, beleid of richting van een werkgever noch zijn het werkzaamheden van of voor een opdrachtgever of werkgever.

2 REACTIES

  1. Beste Janine,

     

     

    Ik begrijp dat het artikel met meer dan 80% onwaarheden hier hebt geplaats. Ik zou met de Noorderzon zijn vertrokken. Het zou erg netjes zijn als je dit of verwijdert of het artikel van vandaag in de Alkmaarse Courant er ook bij plaatst.Jos Peperkamp is een zieke, uitbebluste juwelier die over mijn rug gewoon een nieuwe huurder zoekt. We hebben zijn bouwval voor meer dan € 200.000 opgeknapt en was voor enkele weken geleden een goede vriend. Voor een dergerlijk artikel heb je echter twee gekken nodig. Gelukkig heeft Hans Brandsma ons de gelegenheid gegeven om ook ons verhaal zonder juridische dwang te corrigeren.guusaulbers@hetnet.nl Ik neem aan dat jij dat ook even doet. We hebben al schade genoeg!

    Jammer dat je het artikel van vandaag niet uit je zelf hebt geplaatst. Ik zie dat je om 19.00 uur nog aan het publiceren bent. Had wel zo netjes geweest. Dit krijg je als je als journalist je bronnen niet controleer.

    van onze verslaggever hans brandsma
    alkmaar-Mooie plannen hadden ze. Guus en Silvia Aulbers dachten met hun commerciële laserkliniek Supervision een gat in de markt aan te boren. Twee jaar na dato is het echtpaar in een boze droom beland. Supervision is ten gronde gegaan in de prijzenoorlog die in hun branche uitbrak. Hun verhaal van het faillissement.

    ,,Een prijzenslag in de gezondheidszorg, wie houdt daar rekening mee?”, verzucht Guus Aulbers halverwege zijn relaas. De Alkmaarse ondernemer en zijn vrouw Silvia in ieder geval niet als ze in de zomer van 2003 aan de Bergerweg een commerciële oogkliniek beginnen. Het in de detailhandel gelouterde paar begint vol bravoure aan een avontuur in de gezondheidszorg. Gesteund door een goed businessplan leek een gezonde exploitatie in het verschiet te liggen.

    ,,En die illusie hebben we ook tot het laatste moment gehad”, zegt Guus. ,,In het eerste kwartaal van 2005 ging het boven verwachting. We hadden een samenwerkingsverband met het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp. Zij stuurden patiënten die een laserbehandeling wilden door naar Supervision.”

    ,,We hadden drie oogartsen in dienst en waren van plan om een vierde aan te nemen”, vult Silvia aan. Zover kwam het niet. In april 2005 vond er een scherpe prijsdaling plaats. Ook Supervision maakte de behandeling goedkoper. Supervision zakte naar een prijs van 1495 euro per oog, de bodemprijs. ,,Omdat we kwaliteit wilden garanderen. De behandelingen mogen alleen door oogartsen worden verricht, maar er komen ook andere dingen bij kijken zoals service en nazorg.”

    Elders in het land werden soortgelijke behandelingen voor 895 euro per oog aangeboden. Guus: ,,De Nederlander neemt voor lief dat een aantal dingen die bij de behandeling komt kijken achterwege blijft. Als er een medisch specialist mee bezig is, is het goed. Dan nemen ze misschien met minder service genoegen.”

    De klandizie stokte. ,,We hebben via advertenties geprobeerd te werven, maar we waren te duur”, zegt Guus. Supervision kwam financieel in zwaar weer terecht. ,,Door de investeringen die wij hadden gedaan, hadden we geen reserve.” Op 23 juli zag het echtpaar de laatste reddingsboei wegdrijven. ,,We hoopten dat het Spaarne Ziekenhuis wilde investeren in verdere samenwerking. Na lang aarzelen zagen ze daar van af. Toen moesten wij het faillissement aanvragen om de schade te beperken.”

    De gang van zaken heeft diepe sporen nagelaten. ,,Wij zijn er kapot van”, zegt Guus. ,,We hebben ruim twee jaar al ons enthousiasme erin gestoken, maar we zijn alles kwijt. Dat doet heel veel pijn. Zeker als er ook wordt gezegd dat ik met de noorderzon ben vertrokken. Dat is een leugen. Ik ben de afgelopen maand in Alkmaar gebleven. We hebben in eerste instantie slechts oog gehad voor de nazorg van onze cliënten, samen met onze oogartsen én het Spaarne Ziekenhuis. Mijn vrouw en ik zijn alleen drie dagen met onze zeilboot naar Sail geweest. Voor de laatste keer, want onze zeilboot wordt verkocht. Ook die opbrengst gaat naar de schuldeisers.”

    Klanten komen via de website http://www.supervision.nl terecht bij Optical Express. ,,Dat is na 23 juli onze grootse zorg geweest”, zegt Silvia. ,,Totaal hebben we zo’n driehonderd klanten gehad. Hun dossiers en de nazorg zijn overgegaan naar Optical Express.”

  2. Geacht Kaaskopje,

    Zoals je ook aan de bron vermelding kan zien is dit een artikel wat afkomstig is van het Noord Hollands Dagblad en niet een artikel wat door onze redactie is gemaakt. Deze site is een verzameling van al het medisch gerelateerde nieuws uit dagblad en weekbladen gericht op de gezondheidszorg alsmede diverse persberichten. Ik begrijp dat je het niet eens bent met de inhoud van het stuk uit het noodhollands Dagblad, Ik nodig je dan ook bij deze uit om een interview met ons aan te gaan. Aan de hand van je reactie leidt ik af dat je bij de kliniek hoorde of mogelijk een van de eigennaren was. Ik ben best bereid om een tegeninterview met je te doen. Via de mail kan je laten weten of je hiervoor open staat. Tot die tijd handhaven we het artikel uyit het Noord Hollands Dagblad.

    Met vriendelijke groeten

    Janine
    Medicalfacts


    Health is not valued till sickness comes!

Comments are closed.