Lekker Fit! krijgt impuls vanuit de sport- en beweegwereld

Array

De Hartstichting is een partnership aangegaan met Arko Sports Media. Met ingang van schooljaar 2012/2013 neemt Arko Sports Media de taken van Noordhoff Uitgevers ten aanzien van Lekker Fit! over. Hiermee krijgt de Hartstichting een nieuwe partner die goed thuis is in de sport- en beweegwereld. Arko Sports Media is de grootste uitgever van vakinhoudelijke publicaties op terrein van sport en bewegen.

Lekker Fit! is hét lespakket voor de basisschool waarin uitleg wordt gegeven over het belang van gezond eten, voldoende bewegen en het maken van gezonde keuzes.

 

Hartstichting: “Met deze nieuwe partner is Lekker Fit! verzekerd van een goede toekomst. De marketingkracht van Arko zal Lekker Fit! beter zichtbaar maken en het netwerk in de sportwereld brengt veel kansen met zich mee.”

Lang gekoesterde wens
Arko Sports Media: ” Hiermee gaat een lang gekoesterde wens in vervulling om binnen het domein sport en bewegen ook actief te zijn op de educatieve markt. Door het toenemende belang van een gezonde levensstijl bij onze jongste jeugd verwachten wij Lekker Fit! vanuit de sport- en beweegmarkt een impuls te kunnen geven.”

Jong geleerd is oud gedaan
Voor de Hartstichting is dezedit nieuwe partnership ook aanleiding om voor het schooljaar 2012/2013 een geheel herziene en geactualiseerde versie van het lespakket te lanceren. De Hartstichting zet zich al jaren in voor een hartgezonde toekomst van de jeugd in Nederland. Jong geleerd is oud gedaan. Dat geldt ook voor een gezonde leefstijl. Leeftijdsfactoren die een belangrijke rol spelen bij het ontwikkelen van hart- en vaatziekten zijn: te veel of ongezond eten én te weinig bewegen. Investeren in gezondheid van kinderen en hen al op de basisschool kennis bijbrengen en gezonde gewoontes leren is daarom belangrijk. Met het Lekker Fit! lespakket investeert de Hartstichting al sinds 2007 in het structureel aanleren van een gezonde leefstijl bij kinderen op de basisschool.

Zolang levens te vroeg stoppen, blijven wij doorgaan
Sinds 1964 strijden wij iedere dag tegen hart- en vaatziekten. In Nederland overlijden elke dag meer dan 100 mensen aan een hart- of vaatziekte. Ons land telt ongeveer 1 miljoen hart- en vaatziektepatienten. We verwachten dat in de toekomst steeds meer mensen een hart- of vaatprobleem krijgen: in 2020 leven 1.3 miljoen Nederlanders dagelijks met de gevolgen van een hart- of vaatziekte.

Over Arko Sports Media
Sinds de oprichting in 2001 stelt Arko Sports Media zich ten doel het kennisniveau binnen het domein sport en bewegen te verhogen. Daarvoor heeft zij, al dan niet in samenwerking met erkende partijen binnen de wereld van de sport, diverse multimediale producten ontwikkeld. Bekende merken van Arko Sports Media zijn ondermeer de vakbladen SPORT & STRATEGIE, SPORT Bestuur & Management en SPORT & Geneeskunde, het sportmarketingplatform SPORTNEXT maar ook publicaties op he terrein van bewust sporten. Verder is Arko Sports Media bekend als organisator van diverse congressen, cursussen en studiereizen op het brede terrein van sport en bewegen.

bron: Hartstichting

Redactie Medicalfacts / Alida Budding - Hennink

Samen met mijn dochter Janine Budding verzorg ik dagelijks het online medisch nieuws voor zorgverleners, zodat zorgverleners elke dag weer op de hoogte zijn van het nieuws wat voor hen relevant is. De rol en beleving van patiënt & Healthy Ageing, zijn voor mij speerpunten om extra aandacht aan te besteden.

Ik heb jarenlang ervaring in diverse functies in thuiszorg.

Recente artikelen