Oogziekenhuis Rotterdam start met herinnerservice

0
384

Het Oogziekenhuis Rotterdam is gestart met het herinneren van patienten aan hun afspraak in het ziekenhuis. Voornamelijk bedoeld als extra service voor patienten, is de herinnerservice groots ingezet voor alle afdelingen van het ziekenhuis.

Patienten ontvangen twee of drie dagen voor hun afspraak een korte herinnering door middel van een telefonisch bericht of een SMS. Bij het niet kunnen nakomen van de afspraak kan de patient het ziekenhuis bellen om af te zeggen en een nieuwe afspraak in te plannen om zo het no-show percentage omlaag te brengen..

Deze patientvriendelijke herinnerservice sprak het servicegerichte Oogziekenhuis erg aan. “Wij hebben een valet parking service om het parkeerprobleem op te lossen, ook deze herinnerservice past in de extra service die we willen leveren aan onze patienten”, vertelt de woordvoerder van het ziekenhuis.

Voor de herinneringen maakt het Oogziekenhuis gebruik van de herinnerservice Annabel van Alphacomm Outbound Solutions. “Omdat zorginstellingen vaak tussen de 20% en 50% mobiele nummers beschikbaar hebben, wordt maximaal de helft van de patienten herinnerd als er alleen SMS ingezet zou worden. De grote toegevoegde waarde van Annabel is dan ook de mogelijkheid om telefonische berichten te sturen die alle patienten kunnen ontvangen”, vertelt Michael Martens, directeur van Alphacomm Outbound Solutions.

De herinnerservice werkt samen met verschillende ZIS (ziekenhuis informatie systemen) die door zorginstellingen gebruikt worden voor het agendabeheer. Zo kunnen de herinneringen geautomatiseerd verstuurd worden.